Young sporty yogi woman practicing yoga, doing Wild Thing, Flip-the-Dog exercise, Camatkarasana pose, working out, wearing sportswear, black pants and top, indoor full length, white yoga studio

Verander jouw manier van bewegen

Joseph Pilates

“Physical fitness is the first requisite of happiness”

Pilates is een combinatie van gecontroleerde oefeningen op de mat. Het is voort gekomen uit de principes van Joseph Pilates en kan de vorm van jouw lichaam verbeteren, je voelt je er beter door en zal ook beter presteren. In dit artikel kan je alle voordelen van Pilates vinden.

Focus

Joseph Pilates was er vast van overtuigd dat Pilates of ‘contrology’ zoals hij het noemde, een complete samenwerking is van het lichaam en de geest. Dit is een van de geheimen van Pilates: we oefenen iedere beweging uit met volledige aandacht hiervoor. Als we trainen op deze manier zal ons lichaam en onze geest in harmonie kunnen samenwerken en zullen we meer profijt hebben van iedere beweging. De Pilates principes – waarbij concentratie, controle, precisie, ademhaling en flow centraal staan – zijn de kern concepten die we gebruiken om mind en body te triggeren.

Artboard 33 copy 5

Improves Mood

Artboard 33

Improves Posture

Artboard 33 copy 2

Aids Relaxation

Artboard 33 copy 4

Boosts Energy

Artboard 33 copy

Avoids in Injuries

Artboard 33 copy 3

Promotes Focus

Stemming

Fysieke activiteiten stimuleren hormonen als serotonine, wat ook het geluks hormoon genoemd wordt. Wanneer je meer begint te trainen, zal je ook meer energie krijgen. Hierdoor zal je meer kunnen doen op een dag. Waardoor je ook beter kan slapen, wat vaak de sleutel is tot een goed humeur. 

Tijdens Pilates ontmoet je nieuwe mensen en maak je nieuwe vrienden. We weten allemaal dat vriendschap ons gelukkig maakt, dus dat is mooi meegenomen. 

Natuurlijk moet je er een gewoonte van maken ‘s avonds na het werk niet meteen in de zetel te ploffen, maar het loont zeker als je het probeert. Na iedere uitdaging zal je jezelf voldaan voelen en ben je blij dat je het geprobeerd hebt. 

Het voorkomt blessures

Doordat Pilates heel erg focust op de core en op flexibiliteit, reduceer je de kans op blessures sterk. Tijdens Pilates werken we op een veilige manier naar langere en sterkere spieren binnen onze range of motion (bereik van een beweging). We bouwen aan een lichaam dat kan stretchen en bewegen naargelang je eigen mogelijkheden. Door een leniger lichaam zal wordt zal je blessures vermijden tijdens het trainen en je resultaten verbeteren. 

Pilates is daarom ook een ideale manier van trainen om rugklachten te voorkomen. In onze maatschappij van vandaag zitten de meeste mensen dagelijks achter een computer. Waarbij er druk ontstaat op onze rugwervels, deze druk kan ervoor zorgen dat je overlast gaat krijgen. Door heel de dag in dezelfde positie te zitten, komen onze spieren in onze hals en schouders vast te zitten. Tijdens een Pilates workout wordt je rugwervel weer volledig ontspannen, je spieren worden weer geactiveerd en gestimuleerd om uit die vaste positie te komen. Hierdoor zal je opmerkelijk soepeler worden. Evenals voor mensen die al rugklachten hebben kan dit helpen meer te ontspannen en jouw rug te verstevigen.

Verbeterd je houding

Een goede houding is een weerspiegeling van een sterke en stevige core – buikspieren, rugspieren en bilspieren. Vanuit deze positie kan iemand vrij bewegen, zonder pijn en zonder overlast. ing van de spieren. Als je start met de fundamentele oefeningen van Pilates zal je voelen dat je beter je beter zal kunnen bewegen. Je lichaam zal flexibeler en sterker aanvoelen. Je za ondervinden dat je meer controle krijgt over je spieren. Lichaam en geest zullen in harmonie werken. Dit kan je duidelijk zien in de mooie houding van zij die Pilates beoefenen. En dit is evenals een reden waarom mensen met rugklachten Pilates gaan doen.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *